top of page

Království pro Viku, díl 2.

A je tu druhý díl mého budovatelského deníčku :). Prolustrovala jsem internet a přicházím s nápady, které mi padly do oka. Předem říkám, že ne vše asi do pokoje budeme umisťovat a sama ještě nemám představu co konkrétně nakoupíme, ale pro inspiraci sem dám všechny moje úlovky.


Barevné nebo bílé?

Tím, že nábytek má Vikča bílý, rozhodla jsem se pro malbu celého pokoje, aby nábytek vynikl. Barva je tedy jedna z věcí, která už doma čeká na své využití - zvolila jsem barvu od Duluxu z palety Colours of the world a to odstín Kouzlo provance. Líbí se mi, že to není klasicky růžová ani fialové - zkrátka něco mezi tím a ještě mi připomíná mou oblíbenou starorůžovou barvu. Udává mi tak směr designu celého pokoje v pastelových barvách.

Stěny bych chtěla ještě trochu oživit a chci na ně nalepit zlaté, bílé nebo šedé tečky různých velikostí. Nejlépe by vynikly asi kolem postýlky. Tyto nálepky prodávají na Alliexpres např. zde. Barvu zatím nemám finálně vybranou - co myslíte, která by se hodila nejlépe?

Závěsy a textil

Textil dokáže krásně podtrhnout styl pokoje a to nejen dětského. Koberečky, polštářky a různé ložní prádlo umí pokojíček zútulnit a navodit správnou domácí příjemnou atmosféru. Tím hlavní textilním prvkem jsou dle mého závěsy a zde pro mě platí, že v jednoduchosti je krása. Netíhnu moc k dětským vzorům na závěsech (a vlastně skoro nikde) a to proto, že málokdy v nabídce naleznete vzor, který opravdu ladí k celkovému designu pokoje. Pak se může lehce stát, že se pokojík stane mixem různých dětských malůvek nebo postaviček a nakonec to v pokoji vypadá jako v cirkuse. Dětem se to asi zalíbit může, ale já jsem člověk, který dává přednost čistému a jednoduchému stylu a to nejen co se týká bytového designu. Pěvně věřím, že Vika tohle zalíbení zdědí po mě :)

Zároveň je v tomto i praktická stránka věci a to ta, že závěsy tohoto typu budou moci s Vikou a jejím pokojem růst a že se budou hodit i do pokoje starší holčičky a mladé slečny - pak už bude designovat svůj pokoj sama, ale kdo ví - třeba se jí budou hodit.

Další textil v podobě například koberečku nebo ložního prádla již máme vybraný - vice o nich napíšu v dalším díle našeho budovatelského seriálu.


Hrací koutek

Jak jsem psala v předchozím článku, chceme Vice v pokoji udělat hrací koutek - takové útulné místečko pro její hračky, knihy nebo schovku. První důležitou věcí nad kterou jsem bádala je podložka na hraní. V pokoji má Viktorka plovoucí podlahu a jde z ní chladno a proto je podložka na hraní nevyhnutelná. Opět jsem tedy zavítala na můj oblíbený Aliexpress a můj výběr můžete vidět na fotkách níže. Která bude podle vás stylem a kvalitou nejlepší?

Dalším důležitým kouskem do hracího koutku bude úložný prostor. Má být především praktický pro děti a pěkný na pohled. To znamená, že miminko by se ke svým hračkám mělo bez větších problémů dostat, maminka by zase byla ráda, kdyby hračky šly uklidit co možná nejrychleji a zároveň bude sloužit k rychlému schování případného "nepořádku". Vybrala jsem proto v Ikea z řady Kallax úložný prostor 1x4 a do něj dokoupíme zásuvné koše kam budeme moci hračky schovat. Zároveň bych ráda ušila na horní část měkké polstrování a udělala tak Viktorce takovou malou sedačku.


Oblíbený kousek, který už doma máme začala Ikea vyrábět celkem nedávno. Jedná se o tento dřevěný domeček, který má momentálně Vikča jako knihovničku - umístíme jí pravděpodobně nad kallax s hračkami a později bude sloužit třeba jako domeček pro panenky. Z této série se chystáme koupit také dřevěný vozík na kolečkách, se kterým budou hračky Viktorky dokonce i pojízdné :)

Praktické především pro rodiče

Ano. I nám rodičům by měl být pokojík příjemný a jeho praktické vybavení by nám mělo být hezky po ruce. Tento koš na prádlo je hitem poslední doby a objevuje se snad na každé inspirativní fotce pokojíků v jednoduchém nordic stylu. Cenově se originál ale pohybuje výš než bych za takový koš chtěla dát a tak jsem hledala alternativu. Opět jsem ho objevila na oblíbeném Alíku (tak doma říkáme aliepressu) a už ho máme také doma. Koš je obrovský. Nepodařilo se mi ho zatím nikdy naplnit celý - maximálně do jeho půlky, ale je skvělý v tom, že je lehký a má madla, takže s ním není problém jít k pračce o patro níž, usušené prádlo do něj pak jen naházet a jít zase o patro výš vše roztřídit. Jak vypadá koš v reálu uvidíte v příštím článku, který bude věnovaný nákupům a realným fotkám.

Koš na plenky je jedna z věcí, kterou opravdu musíme pořídit nově. Teď má Vikča v pokoji takový uměhmotný, ale skoro netěsní a tak si dovedete představit, že zanedlouho jsou plenky cítit po celém pokoji. Zatím jsem vysledovala, že designově i prakticky se mi líbí koše od značky Tommee Tippee jen musíme prozkoumat jak se používá a jestli se vyplatí kazety, které musí člověk v koši doplňovat.


Další doplňky aneb všeho s mírou

A dostávám se k posledním ale také důležátým položkám na seznamu a tím jsou doplňky. Nechci to s nimi přehánět, ale dnes jsou k sehnání tak krásné věci, že bych se do pokojíčku nejraději přestěhovala s Vikou. Pár inspirací můžete vidět níže.

Originální design firmy DecorPlay mě uchvátil na první pohled. Barevně mě pak nejvíce zaujala kolekce Happy kittens. Ještě ale musím zhodnotit, jestli je pro tuto sladkou kolekci ve Vikčině pokojíku místo a jestli se nám nebude už trochu bít s ostatním vybavením.

Obrázky v dětském pokoji mají určitě své místo. Stylově se samozřejmě musí hodit ke zbytku pokoje. Tyto pastelové krasavce jsem objevila na Aliexpress.

Doufám, že se vám dnešní článek líbil a trefila jsem se alespoň trochu i do vašeho stylu. Už se těším na náš další "nakupovací" reportáž a styl jakým se bude Vikčin pokojíček ubírat. Sledujte nás a pište připomínky. Budeme za ně rádi!

Krásný den přejeme!

bottom of page