top of page

Svojtkoviny pro malé čtenáře


Na eshopu nakladatelství Svojtka jsem objevila horu zajímavých dětských knížek. Naučné, obrázkové, pohádkové, zvířátkové, leporela, plné samolepek a dokonce svítící.. až z toho oči přechází a protože narozeniny naší milé Vikinky se blíží velmi rychle - rozhodla jsem se nenechat nic náhodě. Když jsem pak zjistila, že na knížky je 20% sleva a díky blogu MK life můžu mít i poštovné zdarma, tak jsem opravdu hned zasedla k počítači a vybrala ty nejzajímavější knihy pro nejmenší ale také pro starší, které buď půjdou do světa jako dar třeba pro sestřenice Vikči, nebo pro ní samotnou později (vánoce vánoce přicházejí :-) ). Co jsem nakonec vybrala vám ukážu v tomto článku. Všechny knížky přišly pečlivě zabalené v krabici asi za dva dny po zaplacení objednávky a všechny jsou skvělé a originální.



Knížek jsem nakonec pořídila 5 a to od jednoho roku až po knížky, které budou bavit i v pozdějším věku. Ty pro nejmenší jsou dvě. První je zábavné leporelo z edice Minipedie - Objevujeme svět s názvem Louka. Děti určitě ocení hravé zpracování a veselé barvy. Mě se moc líbí, že i v tak malém věku může dítko objevovat jaké zvířátka najde na louce.



Knížka na procvičování slovíček s kránými ilustracemi se jmenuje Moje opravdu první kniha slovíček a je krásně měkoučká (obal je vypolstrovaný a nemá ostré rohy!), veliká a moc pěkně barevná. Obsahuje slovíčka z různých odvětví, které malý čtenář běžně potkává venku při procházce nebo výletech jako např. park a další.


Z cyklu "ta holka má talent" je maminčin pokus o vštěpení lásky k malbě, kresbě a tvoření celkově. Ano - samozřejmě už ne tak malé miminko by se mělo samo rozvíjet a pomocí čáranců na zdi objevovat a prohlubovat svůj vlastní talent, ale jako motivační parádní věc, která nepotřebuje vždy asistenci rodiče jsou tyhle báječné obkreslovací karty. No i maminka je může použít, když zrovna nemá svůj den a pes vypadá spíš jako žába a naopak.


Pro starší a pokročilé jsou tyhle dvě báječné hravé knihy. Jedna pasuje do šuplíku "závislák na nálepkách" a druhá "až budu velká, budu doktolka". První knížka První slova - Samolepky aktivity obsahuje nepřeberné množství různých samolepek, které ale mají své místo také v knížce (ne na lednici, ani na komodě) a váš malý lepící maniak bude tak spokojeně dolepovat a dotvářet tak příběhy v knížce. Moc dobře si pamatuju jak táta špatně nesl tuhle mou zálibu vše olepovat pro mě tehdy přece tak svělýma a barevnýma samolepkama a já to po něm asi zdědila. Nálepky mi nesmí přes práh a už vůbec ne na nábytek nebo jiné zařízení. Počítám, že uplně se tomu nevyhneme, ale tohle by mohlo alespoň z malé části fungovat jako taková kreativnější alternativa lepení.

Pro malé vědce je tahle třešnička na dortu. Je to kniha z edice Posviť na to, která vám prozradí celý svůj obsah až ve tmě s baterkou. Při focení potřebuji světlo a tak ty taje nyní neuvidíte, ale nápad je to opravdu geniální. Dítě prozkoumá lidské tělo jako správný badatel a takový badatel přeci potřebuje nástroj k bádání. Tím je zde baterka a zábavu může začít. Tuhle si určitě nechám pro Vikču až nebude její oblíbenou knihou ta na trhání a bude z ní mít větší rozum i potěchu.

Máte s dětmi také své oblíbené knížky? Jaké jsou vaše uspávací pohádky?

Děkujeme za všechny komentáře a hezký den!



bottom of page